Researching African environments: lessons for shared research
A new book draws attention to the twists and turns of participatory and integrative research in African environments. The editors present the highlights of the book and argue for “shared research” which calls for an openness to diverse perspectives and the integration of local knowledge and development contexts.
Publishing house: Oekom
Pages: 198-200
Source: saguf
saguf-Mitteilungen in GAIA
- Between analysis and activism: How do young scientists think about sustainability research?
- Innovation for sustainability transformation: Exploring fields of tension
- Synergien zwischen Biodiversitäts- und Klimaschutz für mehr Nachhaltigkeit und Gerechtigkeit
- Two decades of transdisciplinarity in Switzerland: Past, present, future
- Klimawandel, Biodiversitätsverlust, Nachhaltigkeit und Suffizienzkriterien der Gerechtigkeit
- Auf dem Weg zu einer neuen Strategie: Wie die saguf noch transformativer wird
- Transdisziplinarität: Seit mehr als 25 Jahren fest in der saguf verankert
- Ein Blick zurück nach vorn: 50 Jahre Engagement für Umwelt- und Nachhaltigkeitsforschung
- Innovations for the sustainability transformation
- 50 Jahre saguf: Erfahrungen und Perspektiven einer Pionierin der schweizerischen Umwelt- und Nachhaltigkeitsforschung
- Upscaling research and teaching on the Sustainable Development Goals in the arts, humanities, and social sciences
- No green deal without a nature-based economy
- Creating spaces and cultivating mindsets for learning and experimentation
- Environmental justice in interdisciplinary perspective
- Transformatives Lernen als Heraus forderung für die universitäre Hochschulbildung
- Time for a biodiversity turn in sustainability science
- Researching African environments: lessons for shared research
- "Wir müssen eine nachhaltige Gesellschaft aufbauen – wobei die Wissenschaft gefordert ist"
- Virtual conferences in higher education
- Addressing sustainability challenges with a broader concept of systems, target, and transformation knowledge
- Transformative teaching in Higher Education for Sustainable Development: facing the challenges
- How social sciences and humanities can contribute to transformative science
- Akzeptanzforschung für die Energiewende
- Combining complementary and related expertise in transdisciplinary projects
- Nachhaltigkeit an Schweizer Hochschulen
- Applying the Environmental Humnities
- Gesellschaftliche Transformation – welche Rolle(n) für den Staat?
- Transformative learning and education for sustainable development
- Monitoring und Evaluation der Agenda 2030
- Recognizing the Value of Universities of Applied Sciences for Environmental and Sustainability Research in Switzerland
- Urbane Agrikultur - Impulse für eine nachhaltige Transformation von Stadt und Land
- Stakeholder Dialogue for Sustainability. The Challenge of Thinking between Boxes
- Die Energienachfrage steuern
- Urban Agriculture: Passing Fad or New Prospects for Agriculture and Cities?