La SCNAT et son réseau s'engagent pour une société et une science durables. Ils soutiennent la politique, l'administration et les entreprises avec des connaissances spécialisées et entretiennent un dialogue avec le public. Ils renforcent les échanges entre disciplines scientifiques et promeuvent les jeunes universitaires.

Image : Sebastian, stock.adobe.com

Integrating Sustainable Development into Teaching at the University of Bern

Guidelines with special foci for the University of Bern

Nachhaltige Entwicklung in die Hochschullehre integrieren

This guide is directed primarily, but not exclusively, towards faculty in all disciplines at the University of Bern who wish to incorporate and integrate the crosscutting theme of sustainable development in their university teaching.

Source: Herweg K, Zimmerman A B, Lundsgaard Hansen L, Tribelhorn T, Hammer T, Tanner R P, Trechsel L, Bieri S, Kläy A 2016. Nachhaltige Entwicklung in die Hochschullehre integrieren – Ein Leitfaden mit Vertiefungen für die Universität Bern. Universität Bern, Vizerektorat Qualität, Vizerektorat Lehre, Centre for Development and Environment (CDE), Bereich Hoschuldidaktik & Lehrentwicklung, und Bern Open Publishing (BOP), Bern.

Catégories

  • Établissement d'enseignement supérieur